Jak trenować na siłowni?

Jeszcze nigdy siłownie nie były popularne tak jak dzisiaj. Ludzie w dosłownie każdym wieku ćwiczą na siłowniach, a niektórzy organizują je w swoich domach. Jak powinien wyglądać poprawnie przeprowadzony trening na siłowni?

Trening siły

rowery stacjonarneOczywiście, plan treningu powinien zależeć od tego, co ma na celu. Jeśli chodzi o siłę, powinien on wyglądać zupełnie inaczej niż w przypadku trenowania kondycji.

Trening siłowy należy zacząć od rozgrzewki. Dobrze służą jej na przykład rowery treningowe. Warto jednak pamiętać, iż rozgrzewka nie powinna być skrajnie wyczerpująca. Nie chodzi o to, aby zmęczyć się tak, że później nie będzie się już miało siły trenować. Jazda na rowerach stacjonarnych powinna być dosyć spokojna.

Wydaje się, że rozgrzewkę można również przeprowadzić na bieżni. Niewątpliwie, skuteczność rozgrzewek na rowerach stacjonarnych jest podobna do tych na bieżni.

Po rozgrzewce przychodzi czas na właściwy trening. Niewątpliwie, podczas każdego treningu powinno się ćwiczyć określoną partię mięśni. Nie ma sensu trenowanie wszystkiego na raz, gdyż doprowadzi to do przemęczenia organizmu.

Po zakończeniu właściwego treningu znów przychodzi czas na rowery stacjonarne lub bieżnie. Rzecz w tym, iż po treningu powinno się spalić nadmiar tłuszczu, który zalega w organizmie. Generalnie, nie ma konkretnych zaleceń co do tego, ile powinna trwać jazda na rowerach treningowych po ćwiczeniach. Najlepiej zakończyć wtedy, gdy odczuwa się już bardzo silne zmęczenie.